ماجرای محمد مراح : می خواهند ما را گول بزنند
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

نوشتۀ ژیل مونیه

مرکز مطالعات جهانی سازی 2 آوریل 2012

Mondialisation.ca, Le 2 avril 2012

france-irak-actualite.com

 

هر روز که می گذرد رسانه ها انبوهی از اطلاعات را در مورد محمد مراح به عنوان متهم به کشتارهای تولوز و مونتوبان که طی آن سه چتر باز فرانسوی و سه کودک یهودی و یک مدیر مدرسه (خاخام ) کشته شدند، مطرح می کنند که تمام بیانیه ها و گفته های مقامات فرانسوی را مردود ساخته و این تصور را به ذهن نزدیک می سازد که تمامی آن چه را که شنیده ایم مونتاژی ساختگی بوده و هدفش نیز در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری جذب افکار عمومی بوده است.

در مورد محمد مراح از سفرهایش نوشتند و به ویژه سفر او به اسرائیل، آموزش های نظامی اش در افغانستان، پاسپورت فرانسوی و پاسپورت الجزایری، منابع مالی او، سلاح هایش، مرگش...تمامی این موارد یک به یک زیر علامت سؤال رفته است. حتی کشتارهای تولوز و مونتوبان که او را به آن متهم می دانند.

 خانم زاهیه مختاری وکیل دعاوی از جانب پدر محمد مراح دو ویدئو مشابه به مدت بیست دقیقه در اختیار دارد که قرار است آن را در اختیار دستگاه قضایی فرانسه بگذارد. در این ویدئو محمد مراح به مخاطب خود در سرویس اطلاعاتی می گوید : «چرا می خواهید مرا بکشید؟ من بی گناه هستم!». به گفتۀ وکیل دعاوی : سلاح های کشف شده در آپارتمان او علائم و نشانه های ساختگی بوده اند.

روزنامه نگار الجزایری رامدان بلامری از روزنامۀ الاخبار، از این نیز فراتر رفته و با اشاره به مناسبات محمد مراح با سرویس اطلاعاتی فرانسه،  می پرسد آیا براستی محمد مراح قاتل کودکان یهودی و خاخام یهودی و چتربازان در تولوز و مونتوبان بوده است؟

این روزنامه نگار، به عنوان مثال، یکی از برادران محمد مراح را مطرح می کند، که به شکل قانونی با یک زن یهودی ازدواج کرده است، و یکی از خواهرانش نیز با یک مرد یهودی زندگی می کند که هنوز با هم ازدواج نکرده اند.

چنین موضوعی اتهام محمد مراح را در قتل سه کودک یهودی و خاخام دچار تردید می سازد، زیرا در این صورت متهم می توانست برای دفاع از شرافت خانوادگی و انگیزه هایی از این دست، ابتدا نزدیک ترین افراد را به قتل رساند زیرا اسلام ازدواج با مرد غیر مسلمان را برای زنان مسلمان ممنوع دانسته است. ویا می توانست همسر برادرش را بکشد.

گزارشات اولیه نیز از شاهدان عینی به نقل آورده اند که قاتل فردی قوی هیکل بوده، خالکوبی د اشته و روی صورتش جای جراحت دیده شده است. و هیچ یک از این موارد با خصوصیات محمد مراح تطبیق نمی کند.

 

(1) Un français d’origine maghrébine avait recruté Mohamed Merah dans les renseignements, par Ramdane Belamri (El Khabar – 1/4/12) 
http://fr.elkhabar.com/?Un-francais-d-origine-maghrebine  

(2) Montauban. Militaires exécutés. Témoin, elle a « vu le visage du tueur » (La Dépèche -18/3/12) 
http://www.ladepeche.fr/article/2012/03/18/1309048-montauban-militaires-executes-a-montauban-temoin-elle-a-vu-le-visage-du-tueur.html


Gilles Munier est un collaborateur régulier de Mondialisation.ca.  
Articles de Gilles Munier publiés par Mondialisation.ca

 منبع :

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=30090


 


April 3rd, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی